Методичний центр виконавчого комітету Мирогощанської сільської ради інформує
«Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте, знаходячись там, де ви є», - ці слова Теодора Рузвельта стали девізом майстер-класу з теми «Слухання музики за методикою Батії Штраус як заохочення дошкільників до активної творчої музичної діяльності», який 12 листопада 2019 року на базі Привільненського ЗДО «Вулик», в рамках Творчої лабораторії, провела для колег із закладів дошкільної освіти Мирогощанської, Привільненської, Тараканівської та Смизької ОТГ музичний керівник Мирогощанського ЗДО, вихователь-методист Ірина Панасюк.
У ході засідання було розглянуто питання активних технологій навчання слуханню музики. Присутні переглянули музичне заняття домінантного типу у старшій групі «Подорож у країну осінніх ритмів» за методикою активного слухання музики Батії Штраус, сутність якої полягає у внесенні ігрових елементів у сприйняття музичних творів та використання різних видів музичної діяльності: рух (прості танцювальні форми), інструментальний супровід (на підручних інструментах) і найбільш ефективно може використовуватися у дитячому садку.
Слухання музики - це один із консервативних видів діяльності у дитячому садку. А що робити, коли малечу так і тягне порухатися, потанцювати, коли звучить класична музика? Як це бажання використати з користю? Як навчити слухати і сприймати класичну музику? Що повинен зробити музичний керівник, щоб цей процес був не лише цікавим, але й ефективним?
Будь-яке творче завдання в музичному мистецтві діти сприймають як гру. Та за очевидною розважальністю, забавлянням, утішністю гри лежить чітка підпорядкованість запрограмованому педагогічному задуму, про який діти можуть і не здогадуватися. Тому, організовуючи музично-ігрове спілкування, педагог має подбати про те, щоб такий процес став для дітей не лише невимушеним і цікавим, а й корисним і творчим. Ігрові моменти сприяють більш легкому формуванню елементарних музичних компетенцій. Замість нудьгуючого слухача, який змушений слухати незрозумілу і складну класичну музику, активна діяльність викликає у дошкільнят позитивні емоції, а музичні твори запам’ятовуються.
В ході майстер-класу педагог поділилася з колегами досвідом, надала методичні рекомендації та підтвердила що потрібно вірити у творчий потенціал кожної дитини, у її здібності, правильно сприймати прояви дитячої креативності.