Підтимаємо національну кампанію “Нам цим дихати” у боротьбі з сезонним спалюванням рештків рослинності від Isobar та Amplifi Ukraine
Щовесни та восени в повітрі разом з димом зависає питання: "Як цим дихати?" І справа не в традиційному вересневому шашликуванні чи вихлопних газах старих камазів — проблема значно глибша. Сезонне спалювання бур’янів шкодить усім нам, тож вирішили запустити всеукраїнський соціальний проєкт «Нам цим дихати» https://намцимдихати.укр.
«Нам цим дихати» наголошує, що спалювання листя — це погано, і заохочує населення до альтернативних методів перероблювання бур’янів — компостування.
Двічі на рік українці власноруч занурюють нас у димову завісу. Їхня звична сезонна традиція спалювати листя, гілки та бур’яни перетворюється на справжню екологічну катастрофу. Деякі такі багаття знищують сотні гектарів лісів, полів і домівок.
За даними дослідження Gradus*, 39,4% українців продовжують спалювали суху рослинність. А 52% паліїв навіть не знають про небезпеку від такого способу!
Тож, в цьому проєкті ми зосередилися на шкоді диму для здоров’я. Amplifi Ukraine та Isobar Ukraine, разом з громадською організацією Центр розвитку інновацій та ПРООН запустили масштабну інформаційну кампанію. Ми прагнемо закликати громади компостувати бур’яни та листя замість спалювання, і для цього говоритимемо з ними через телебачення, діджитал та радіо.
Як правильно компостувати? Цьому навчать прості та зрозумілі листівки-інструкції, які ми поширимо серед близько 100 чинних громад України.
Ефективність кампанії ми виміряємо за допомогою ще одного дослідження від Gradus. Його компанія зробить після першого весняного флайту проєкту, а результати ми дізнаємося вже в травні. Другий флайт заплановано на вересень 2021 року — адже тоді люди спалюють опале листя - Юлія Карпушина, СЕО Amplifi Ukraine, ініціаторка Проєкту, Анна Жуковська, СЕО Isobar Ukraine.
Кампанію створено за підтримки Партнерів проєкту: Inter Media Group, Медіа група Україна, а також Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, дослідницької компанії Gradus та локальних і глобальних діджитальних ресурсів.
*За даними дослідження в рамках проєкту «Нам цим дихати», проведеного аналітичною компанією Gradus на замовлення Amplifi Ukraine та Isobar Ukraine шляхом опитування серед понад 1200 учасників онлайн-панелі Gradus у віці 14-65 років, які мешкають у селах та містах.