Мирогощанська громада

Рівненська область, Дубенський район

Податкова інформує!!!

Дата: 07.07.2022 12:09
Кількість переглядів: 287

Облік товарних запасів у ФОП

Головне управління ДПС у Рівненській області  нагадує, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані вести облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені у такому обліку.

Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб-підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03 вересня 2021 року № 496.

Такі вимоги поширюються також на фізичних осіб-підприємців, які є платниками єдиного податку та провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, а також на платників єдиного податку третьої групи, які зареєстровані платниками податку на додану вартість.

Звертаємо увагу, що форма обліку, первинні документи на товари мають зберігатись у місці продажу (господарському об'єкті) до моменту вибуття останньої одиниці товару, відображеної в таких первинних документах.

Вказані документи щомісячно групуються в хронологічному порядку їх відображення у Формі обліку та/або підшиваються для подальшого зберігання разом із Формою обліку, в якій інформацію про такі документи відображено. Форма обліку, первинні документи, які підтверджують облік та походження товарів, надаються посадовій особі контролюючого органу на її вимогу під час проведення перевірки.

У разі якщо оригінали первинних документів відсутні у місці продажу, посадовій особі контролюючого органу можуть бути надані копії таких первинних документів з подальшим пред'явленням їх оригіналів до закінчення перевірки (за потреби).

Форма обліку в електронній формі на вимогу посадових осіб контролюючого органу має бути візуалізована у форматі, який дозволяє такій особі здійснити його перегляд та/або копіювання.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Інформація про зміну облікових даних надається у формі № 20-ОПП

 

Головне управління ДПС у Рівненській області вчергове нагадує про необхідність, в разі зміни місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, подання суб’єктами господарювання повідомлення до контролюючого органу. Інформацію про зміни платник має надавати використовуючи форму 20-ОПП.

 

Обов’язок повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, встановлено як для юридичних, так і для фізичних осіб. Повідомлення подається до податкового органу за основним місцем обліку платника податків протягом 10 робочих днів після його реєстрації, створення чи відкриття.

 

Звертаємо  увагу, що відлік 10-денного строку починається з дати отримання платником права на об’єкт оподаткування або його зміну ( на підставі правовстановлюючих документів або документів, що підтверджують право користування, розпорядження об’єктом оподаткування). При цьому, під час першого подання форми 20-ОПП зазначають всі об’єкти оподаткування, а у разі наступного її подання треба вказати лише новий об’єкт оподаткування або об’єкт оподаткування, щодо якого відбувається хоча б одна зміна.

 

За неподання інформації, Податковим кодексом України передбачено застосування штрафу: на самозайнятих осіб у розмірі 340 грн, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 1020 гривень.

 

За ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, – передбачено накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 680 грн, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 2040 гривень.

 

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Доходи отримані за кордоном необхідно задекларувати

Головне управління ДПС у Рівненській області  нагадує громадянам, які отримували доходи за кордоном, що при умові сплати податків за межами України їм не доведеться платити податки ще раз, але у разі, якщо з країнами, де вони працювали, підписані угоди про уникнення подвійного оподаткування. Таким громадянам необхідно лише подати декларацію про майновий стан і доходи і зазначити суми отриманих доходів.

Звертаємо увагу, що тим громадянам, які працювали за кордоном, але не сплачували там податки, оскільки отримували в податкових органах України  Довідку-підтвердження статусу податкового резидента України, доведеться не лише задекларувати доходи, отримані за межами України, а й сплатити відповідні податки.

Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, особа зобов’язана отримати від державного органу країни, де отримувався такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.

Також наголошуємо, що кожний громадянин України має право взяти довідку, яка дозволяє звільняти (зменшувати) від оподаткування його доходи, отримані в іноземній державі, з якою Україна уклала двосторонні договори про уникнення подвійного оподаткування.

Довідку видає державна податкова інспекція за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) на своєму бланку протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи або надсилання листа через Електронний кабінет. Звернення щодо отримання Довідки може бути подано особисто заявником, уповноваженою на це особою або надіслано поштою. Довідка видається для підтвердження, що особа є платником податків в Україні і є резидентом України у розумінні договору про уникнення подвійного оподаткування між Україною і іншою країною та діє в межах календарного року та потребує щорічного її оновлення.

Платникам слід знати, якщо вони отримували «іноземні» доходи у 2021 році, то мають їх задекларувати у 2022 році шляхом подання податкової декларації про майновий стан і доходи до органів ДПС за своїм місцем реєстрації. Зазначені доходи оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Про анулювання реєстрації платника ПДВ в умовах дії воєнного стану

Головне управління ДПС у Рівненській області  повідомляє, що Порядок анулювання реєстрації платника ПДВ регламентується ст. 184 Податкового кодексу та розд. V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, від 14.11.2014 № 1130. Згідно з п. 5.3 розд. V Положення для анулювання реєстрації платник ПДВ подає до контролюючого органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою № 3-ПДВ (додаток 3 до Положення № 1130). Таку заяву платники ПДВ можуть подати засобами електронного зв’язку в електронній формі.

В умовах дії правового режиму воєнного стану територіальні органи ДПС, що розташовані в зоні проведення бойових дій, не можуть здійснювати свої повноваження, визначені ПКУ, в тому числі повноваження щодо реєстрації/анулювання реєстрації платників ПДВ.

З метою забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС у період воєнного стану в Україні повноваження територіальних органів ДПС, у роботі яких встановлено простій, закріплені за іншими територіальними органами.

Виходячи із зазначеного, суб’єкт господарювання, який перебуває на обліку в районі, розташованому в зоні бойових дій, з метою анулювання своєї реєстрації як платника ПДВ може подати заяву про анулювання реєстрації за формою № 3-ПДВ засобами електронного зв’язку в електронній формі.

При цьому платник у розділі 1 заяви за формою № 3-ПДВ зазначає найменування контролюючого органу, в якому він перебуває на обліку.

Заяву розглядатиме територіальний орган ДПС, за яким закріплено виконання повноважень щодо реєстрації/анулювання реєстрації платників ПДВ територіального органу ДПС, у роботі якого встановлено простій.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь