Про розгляд звернень громадян у Головному управлінні ДПС у Рівненській області
Про розгляд звернень громадян у Головному управлінні ДПС
у Рівненській області
У січні-квітні 2023 року до Головного управління ДПС у Рівненській області надійшло 90 письмових звернень від громадян, з яких усі – заяви.
Обираючи засоби комунікації, заявники здебільшого користуються поштою (78 звернень), надсилають звернення засобами електронного зв’язку, через мережу Інтернет (5 звернень) та від інших установ (7 звернень). Усі звернення виконано у законодавчо встановлений термін.
Всього з початку року звернувся 91 громадянин, із врахуванням 1 колективного та 3 анонімних звернень.
Основні питання, що порушували громадяни у зверненнях, стосуються переважно податкової політики (74,4%), у т.ч. контрольно-перевірочної роботи (24,5%), реєстрації та обліку (7,8%), єдиного соціального внеску (3,3%), реєстраційного номеру облікової картки платника податків (22,2%) та ін.
Нагадаємо, що звернення громадян розглядаються відповідно до норм Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 №393/96-ВР. Ознайомитись з інформацією щодо розгляду звернень можна на субсайті ДПС у Рівненській області: Головна/Для громадськості/ Звернення громадян/ Нормативно - правова база, або за посиланням https://tax.gov.ua/dlya-gromadskosti/zvernennya-gromadyan/normativno-pravova-baza/.
Звертаємо увагу, що у Головному управлінні ДПС у Рівненській області працює комунікаційна податкова платформа: надіславши звернення на електронну скриньку rv.ikc@tax.gov.ua представники інститутів громадянського суспільства та бізнес-асоціацій Рівненської області можуть більш оперативно та якісно комунікувати з податківцями. Для пришвидшення розгляду питань, які направляються на платформу, рекомендуємо вказувати: назву суб’єкта господарювання (код ЄДРПОУ), адресу, контактний номер телефону, питання по суті.
Ознайомитись з контактною інформацією ГУ ДПС у Рівненській області можна за посиланням https://rv.tax.gov.ua/kontakti/ . Зокрема, електронна пошта ГУ ДПС в області для листування: rv.official@tax.gov.ua, електронна пошта для звернень громадян:
Електронний кабінет – зручний сервіс для подання звітності
В Головному управлінні ДПС у Рівненській області звертають увагу, що для формування та надсилання документів звітності в електронній формі платник може скористатися Електронним кабінетом (cabinet.tax.gov.ua).
Меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету надає можливість платникам податків створити електронні документи звітності, перевірити, підписати та надіслати в електронному вигляді до контролюючих органів.
Вкладка «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанцій щодо приймання та обробки надісланого електронного документа контролюючим органом.
Переглянути подану звітність, незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях, можна скориставшись меню «Перегляд звітності» приватної частини Електронного кабінету.
Презентаційні матеріали щодо подання звітності платником податків в Електронному кабінеті можна переглянути тут.
Також звертаємо увагу платників податків – фізичних осіб, що в особистому кабінеті можна сплатити податок, скориставшись однією із запропонованих платіжних систем.
Для сплати через Електронний кабінет:
у меню «Стан розрахунків з бюджетом»:
- обрати податок (платіж),
- сканувати QR-код,
- підтвердити операцію
або
- обрати одну із платіжних систем,
- вказати реквізити платіжної карти,
- підтвердити операцію.
Платіжне доручення автоматично заповнюється на підставі облікових даних платника та відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджету.
Презентаційні матеріали щодо сплати податків платником податків (фізичною особою) в Електронному кабінеті можна переглянути тут.
Місцеві бюджети Рівненщини отримали майже 60 мільйонів гривень податку на нерухомість
За чотири місяці 2023 року на Рівненщині власники нерухомості спрямували до місцевих бюджетів області 59,6 мільйона гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Це на 56,8 відсотка, або на 21,6 млн грн більше проти аналогічного періоду минулого року.
Із загальної суми юридичні особи перерахували до місцевих бюджетів 45,8 мільйонів гривень, а фізичні особи – 13,8 мільйона гривень податку на нерухомість.
У Головному управлінні ДПС у Рівненській області зазначають, що майнові податки становлять значну частку доходів місцевих бюджетів, тому сплата власниками нерухомості передбачених платежів до бюджету створює належні умови для бюджетної стабільності громад та виконання соціально-економічних програм.
Звертаємо увагу, що платники податків мають можливість самостійно провести звірку щодо розрахунків із бюджетом через Електронний кабінет. Щоб стати користувачем електронних сервісів ДПС треба отримати електронний цифровий підпис, зареєструватися на вебпорталі ДПС і в будь-який зручний час переглядати інформацію щодо нарахування та сплати податків з персонального комп’ютера чи гаджета.
Інформацію щодо нарахованих податкових зобов’язань також можна отримати у Центрах обслуговування платників, що діють при державних податкових інспекціях області.
Скористатися правом на нарахування податкової знижки можна лише за наслідками звітного податкового року
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку на доходи фізичних осіб – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ), відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
Підпунктом «в» п. 176.1 ст. 176 ПКУ встановлено, що платники податків зобов’язані подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи за встановленою формою.
На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники ПДФО зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою ПДФО, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.
Враховуючи вищевикладене, фізична особа, яка має право скористатися податковою знижкою, зобов’язана на вимогу контролюючого органу надати разом із такою декларацією довідку про отримані у звітному році доходи.
При цьому, п.п. «в» п. 176.2 ст. 176 ПКУ передбачено, що особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати на вимогу платника ПДФО відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого ПДФО.
Використати право на нарахування податкової знижки можна лише за наслідками звітного податкового року. Таке право не продовжується та не переноситься на наступний рік, якщо громадянин не скористався своїм правом у встановлений строк.
Реалізувати своє право на податкову знижку громадяни можуть подавши до податкової інспекції за місцем реєстрації декларацію про майновий стан і доходи. Граничний строк подання податкової декларації – до 31 грудня 2023 року.