Мирогощанська громада

Рівненська область, Дубенський район

Ліцензування продажу підакцизних товарів додало бюджетам територіальних громад Рівненщини понад 17 мільйонів гривень

Дата: 21.09.2023 12:31
Кількість переглядів: 38

Фото без опису

Ліцензування продажу підакцизних товарів додало бюджетам територіальних громад Рівненщини понад 17 мільйонів гривень

За вісім місяців 2023 року до місцевих бюджетів Рівненської області надійшло 17 млн 891 тис гривень плати за ліцензії на продаж підакцизної продукції.

Порівняно з січнем-серпнем минулого року надходження від плати за ліцензії зросли на 18 відсотків, або на 2,7 млн гривень.

Зокрема, платники сплатили:

  • за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами – 13,8 млн гривень;
  • за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами 2,3 млн гривень;
  • за ліцензіїї на право зберігання пального 0,589 млн гривень;
  • за ліцензії на право оптової та роздрібної  торгівлі пальним – 0,739 млн гривень.

Нагадаємо, ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видаються територіальними органами ДПС. Для отримання ліцензії суб'єкт господарювання подає до органу ліцензування за місцем провадження діяльності заяву у довільній формі. У заяві про видачу ліцензії, зокрема, на роздрібну торгівлю алкогольними напоями зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (РРО), програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень РРО (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери ПРРО, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в контролюючих органах.

Підприємці повинні забезпечити споживачам можливість здійснення безготівкових розрахунків

ГУ ДПС у Рівненській області нагадує суб’єктам господарювання, що починаючи з 1 січня 2023 року торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 25 тис. осіб (крім торговців фізичних осіб – підприємців – платників  єдиного  податку  першої  групи, торговців, які  здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції), повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги).

Це передбачено пунктом першим постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2022 року № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» (далі – Постанова № 894).

Наступні етапи реалізації Постанови № 894 розпочнуться  у такі строки:

з 1 січня 2024 року – для торгівців, які провадять господарську діяльність у  населених  пунктах  з  чисельністю  населення  від  5  до 25 тис. осіб (крім торговців, зазначених у підпункті 4 пункту 1 Постанови № 894);

з 1 січня 2025 року – для торгівців, які провадять господарську діяльність у  населених  пунктах  з  чисельністю  населення  менше  ніж 5 тис. осіб (крім торговців, зазначених у підпункті 4 пункту 1 Постанови № 894);

з 1 січня 2026 року – для торгівців – фізичних осіб – підприємців – платників  єдиного  податку  першої  групи, торговців, які  здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції.

Також звертаємо увагу, що суб’єкти господарювання, на яких поширюється дія Закону України №265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», для здійснення розрахункових операцій в готівковій та/або безготівковій формі зобов’язані зареєструвати РРО або ПРРО в контролюючих органах. 

З 01.10.2023 до суб’єктів господарювання, які надають послуги та приймають до оплати готівкові кошти та/або електронні платіжні засоби без проведення таких операцій через РРО, можуть застосуватись штрафні (фінансові) санкції за порушення вимог Закону № 265.

До відома платників податку – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання

Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що відповідно до пункту 179.3 статті 179 Податкового кодексу України платники податку – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду. 

Контролюючий орган протягом 30 календарних днів після надходження Декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку, що подається до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур. 

За зверненням платника податку контролюючий орган, до якого було подано Декларацію, видає довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або про відсутність податкових зобов’язань) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 568 (зі змінами). 

Відповідно до пп. 2 – 4 Порядку оформлення і видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи, затвердженого Наказом № 568, Довідка видається безоплатно на підставі заяви платника податків про видачу Довідки за формою, наведеною у додатку до Порядку № 568 та поданої Декларації. 

Заява та Декларація подаються платником податків (уповноваженим представником) до контролюючого органу за місцем податкового обліку, а тими платниками податків – фізичними особами (крім самозайнятих осіб), які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання (тимчасово переміщені особи), – до будь-якого контролюючого органу. 

Згідно з п. 6 Порядку № 568 контролюючий орган після надходження Декларації зобов’язаний перевірити: 

достовірність визначених у декларації доходів шляхом звірки з даними, наявними в інформаційних системах контролюючого органу; 

обґрунтованість застосування ставок податку на доходи фізичних осіб, військового збору; 

правильність визначення податкових зобов’язань та повноту їх сплати. 

Для фізичних осіб – платників податку – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, Довідка дійсна протягом 60 календарних днів з дати її видачі за наявності документа, що посвідчує особу (п. 9 Порядку № 568). 

Така Довідка видається за відсутності заборгованості зі сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору. 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь