Податківці Рівненщини за десять місяців 2023 року опрацювали 188 запитів на отримання публічної інформації
Податківці Рівненщини за десять місяців 2023 року опрацювали 188 запитів на отримання публічної інформації
У січні – жовтні 2023 року ГУ ДПС у Рівненській області опрацьовано 188 запитів на отримання публічної інформації, які надійшли поштою та електронною поштою, за результатами розгляду яких надано 184 відповіді, 2 запити не відповідали вимогам ст.1 Закону №2939-VI «Про доступ до публічної інформації» та по 2 запитах термін надання відповіді не настав.
Найбільше запитів на отримання публічної інформації надійшло від фізичних осіб – 147 (або 79 %). Відповідно від юридичних осіб – 33 та 6 запитів на отримання публічної інформації - від об’єднань громадян.
За результатами розгляду задоволено 135 запитів (72,6 % від загальної кількості розглянутих запитів), відмовлено в задоволенні відповідно до статті 22 Закону України від 13 січня 2011 року №2939-VI «Про доступ до публічної інформації» - 49 запитів (26,3 % від загальної кількості розглянутих документів).
Переважну більшість запитувачів цікавила податкова інформація. Зокрема, запитувачі зверталися з проханням надати інформацію щодо: невідповідності в таблиці даних платника податку на додану вартість; критеріїв ризиковості платника податків; податкового боргу; сплати податків та єдиного соціального внеску; обліку та реєстрації платників податків.
Більше інформації про доступ до публічної інформації – за посиланням https://rv.tax.gov.ua/dlya-gromadskosti/dostup-do-publichnoi-info.
Щодо необхідності відображення в чеках РРО/ПРРО усіх обов’язкових реквізитів
ГУ ДПС у Рівненській області звертає увагу суб’єктів господарювання на необхідності відображення в чеках РРО/ПРРО усіх обов’язкових реквізитів, особливо в частині використання режиму програмування підакцизних товарів із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та відображення реквізитів марок акцизного податку при продажі алкогольних напоїв.
Так, у ході здійснення податкового контролю в переважній більшості випадків встановлюються порушення вимог щодо форми та змісту розрахункових документів при реалізації товарів підакцизної групи. Зокрема, наявні випадки продажу підакцизних товарів без використання режиму програмування найменувань товарів із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та не відображення/не вірного відображення реквізитів марок акцизного податку в розрахункових документах, які створюються РРО при проведенні розрахункових операцій з продажу алкогольних напоїв.
Слід зазначити, що найбільше суб’єкти господарювання допускають порушення в частині не відображення/не вірного відображення обов’язкових реквізитів розрахункових документів, зокрема:
відображення у розрахункових документах при проведенні розрахункових операцій з продажу підакцизних товарів неточної інформації щодо коду УКТ ЗЕД (відображається частина коду УКТ ЗЕД – підгрупа, група тощо);
відображення кодів УКТ ЗЕД у розрахункових документах за допомогою поєднання літер та цифр;
відсутність у розрахункових документах серії та номеру марок акцизного податку при продажу алкогольних напоїв;
невірне відображення реквізитів марок акцизного податку (серія та номер) – відображається поєднання букв та символів, які не відносяться до реквізитів марок акцизного податку, відображається більша/менша кількість цифрових та літерних позначень, відображаються літери без використання регістра.
Такі порушення унеможливлюють формування актуальної інформації щодо обсягів продажу пального та тютюнових виробів, з метою справедливого розподілу часток акцизного податку з продажу таких товарів до бюджетів місцевого самоврядування, а також визначення обсягів продажу алкогольних напоїв з метою контролю за повнотою сплати акцизного податку з роздрібного продажу таких товарів.
Крім того, до суб’єктів господарювання застосовуються значні штрафні (фінансові) санкції за порушення порядку проведення розрахунків.
Про зміну особистих даних фізична особа повідомляє шляхом подання форми 5ДР
У Головному управлінні ДПС у Рівненській області нагадують громадянам, що фізичні
особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки, або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою №5ДР, або Заяви про внесення змін до окремого Державного реєстру фізичних осіб – платників податків щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та/або номером паспорта за формою № 5ДРП .
Якщо фізична особа не оновлює свої особисті дані, то у подальшому такий платник може зіштовхнутися з неузгодженістю при поданні звітності до податкових органів. Крім того, такий платник податків позбавляє себе можливості вчасно отримувати кореспонденцію від податкових органів, зокрема податкові повідомлення-рішення про сплату податків, нагадування щодо обов’язкових податків, несплата чи несвоєчасна сплата яких призведе до нарахування штрафних санкцій та пені.
Отже, у разі внесення до документа, що посвідчує особу, відомостей про зміну прізвища, ім’я, по батькові, нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, площ, провулків тощо), платник податків повинен подати до відповідного податкового органу Заяву про внесення змін до ДРФО за ф. № 5ДР або Заяву про внесення змін за ф. № 5ДРП.