Майже 223 млн грн податку на доходи фізичних осіб сплачено платниками Дубенського району
Майже 223 млн грн податку на доходи фізичних осіб сплачено платниками Дубенського району
Упродовж січня-лютого 2024 року платники податків Дубенського району спрямували до бюджетів усіх рівнів 222,8 млн гривень податку на доходи фізичних осіб.
Зокрема, із загальної суми даного податку місцеві скарбниці отримали 97,7 млн гривень. До державного бюджету платники перерахували 125,1 млн гривень податку на доходи фізичних осіб.
Звертаємо увагу, що податок на доходи фізичних осіб – це загальнодержавний податок, що стягується з доходів фізичних осіб (громадян-резидентів) і нерезидентів, які отримують доходи з джерел їх походження в Україні.
Базова ставка податку на доходи фізичних осіб складає 18 відсотків з доходів, нарахованих (виплачених, наданих), у тому числі, у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
Нагадаємо, що з 1 січня 2024 року стартувала кампанія декларування доходів громадянами. Річну податкову декларацію про доходи за минулий рік зобов’язані заповнити і подати до 1 травня 2024 року громадяни, котрі отримали доходи, з яких торік не сплачено податок на доходи фізичних осіб.
Подавати декларацію про майновий стан і доходи за минулий рік та сплачувати відповідні податки і збори – конституційний обов’язок громадян та їх особиста підтримка держави, її фінансової безпеки та обороноздатності.
Надати податкову декларацію платник може за вибором – особисто або уповноваженою на це особою, поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, або подати в електронній формі, скориставшись електронним сервісом ДПС Електронний кабінет або мобільним застосунком «Моя податкова».
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Щодо звільнення ФОП від сплати єдиного податку
Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних дніввідповідно до п. 295.5 ст. 295 Податкового кодексу України.
Податківці рекомендують, з метою уникнення порушення терміну сплати авансових платежів доцільно подавати заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подавати одразу після закінчення лікарняного.
Якщо тривалість відпустки є меншою одного календарного місяця, то звільнення від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця не передбачено.
Підприємці-платники єдиного податку 1 і 2 груп, можуть скористатись нормою щодо звільнення від сплати єдиного податку упродовж одного календарного місяця на рік на час відпустки за умови, якщо вони працюють самостійно та не використовують працю найманих осіб.
Звертаємо увагу, що платників єдиного податку другої та третьої груп, які використовують найманих працівників, на період відпустки не звільнено від сплати єдиного податку.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Витрати від пожертвувань або благодійних внесків переданих неприбутковим організаціям можна включити до податкової знижки
Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє,що підпунктом 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема, визначено, що платник податку на доходи фізичних осіб має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, суму коштів або вартість майна, переданих платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ на дату передачі таких коштів та майна, у розмірі, що не перевищує 4 відс. суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.
Згідно з п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).
Відповідно до п. п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ копії зазначених у п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.
Якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.
Для документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки, контролюючий орган не має права вимагати від платника податку надання документів та/або їх копій, які містяться в автоматизованих інформаційних і довідкових системах, реєстрах, банках (базах) даних органів державної влади та/або органів місцевого самоврядування, інформація з яких безоплатно отримується контролюючими органами відповідно до ПКУ та міститься в інформаційних базах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (п. п. 166.2.3 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
При цьому п. 729.1 ст. 729 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) передбачено, що пожертвою є дарування нерухомих та рухомих речей, зокрема, грошей та цінних паперів, особам, встановленим частиною першою ст. 720 ЦКУ, для досягнення ними певної, наперед обумовленої мети.
Договір про пожертву є укладеним з моменту прийняття пожертви (п. 729.2 ст. 729 ЦКУ).
До договору про пожертву застосовуються положення про договір дарування, якщо інше не встановлено законом (п. 729.3 ст. 729 ЦКУ).
Таким чином, одним із підтверджуючих документів, які необхідно надати платником податку контролюючому органу, є копія договору про пожертву.Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Особливості застосування РРО/ПРРО на різних господарських одиницях ФОП
Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що якщо у фізичних осіб – підприємців (ФОП) – платників єдиного податку другої – четвертої груп є господарський об’єкт у місті, то у такому об’єкті реєстратори розрахункових операцій (РРО) та/або програмні РРО (ПРРО) застосовуються на загальних підставах відповідно до вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265), а у господарському об’єкті на території села, селища можна проводити роздрібну торгівлю товарами (крім підакцизних товарів) без застосування РРО та/або ПРРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, за умови дотримання граничного розміру річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг).
Правові засади застосування РРО та ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом № 265. Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Постанова № 1336) затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (далі – Перелік).
Пунктом 1 Переліку визначено, що ФОПи, які сплачують єдиний податок, мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО та/або ПРРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій при здійсненні роздрібної торгівлі на території села, селища товарами (крім підакцизних товарів).
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»