Ліцензування продажу підакцизних товарів додало бюджетам територіальних громад Рівненщини понад 7,7 мільйона гривень
Ліцензування продажу підакцизних товарів додало бюджетам територіальних громад Рівненщини понад 7,7 мільйона гривень
За чотири місяці 2024 року до місцевих бюджетів Рівненської області надійшло 7 млн 734 тис гривень плати за ліцензії на продаж підакцизної продукції.
Порівняно з січнем-квітнем минулого року надходження від плати за ліцензії зросли на 0,3 млн гривень.
Зокрема, платники сплатили:
- за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами – 6,4 млн грн;
- за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами 0,547 млн грн;
- за ліцензіїї на право зберігання пального 0,436 млн грн;
- за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі пальним – 0,314 млн гривень.
Нагадаємо, ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видаються територіальними органами ДПС. Для отримання ліцензії суб'єкт господарювання подає до органу ліцензування за місцем провадження діяльності заяву у довільній формі. Якщо платник під час продажу підакцизних товарів використовує програмні РРО у місці торгівлі, то у заяві він зазначає їх перелік, фіскальні номери, дату реєстрації в контролюючому органі та назву моделі ПРРО.
ЗастосуванняРРО/ПРРО є обов’язковим при проведенні розрахунків у готівковій формі або з використанням електронних платіжних засобів за продані товари, у тому числі через Інтернет-платформи
Головне управління ДПС у Рівненській області вкотре звертає увагу суб’єктів господарювання, що правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265).
При цьому застосування РРО/ПРРО є обов’язковим при проведенні розрахунків у готівковій формі та/або з використанням електронних платіжних засобів за продані товари, у тому числі через відомі Інтернет-платформи.
Акцентуємо увагу, що виконання вимог законодавства, напряму чи опосередковано пов’язаного із поповненням державної скарбниці, є обов’язком кожного платника податків.
Крім того, видача чеків РРО/ПРРО є забезпечення можливості покупцям товарів захистити свої права як споживачів.
Сподіваємось на високий рівень правової свідомості суб’єктів господарювання та належне і добросовісне виконання обов’язків платниками податків.
Нагадуємо, що для забезпечення контролю за діяльністю суб’єктів господарювання сфери торгівлі, громадського харчування та послуг функціонує сервіс для громадян – чат-бот «StopViolationBot» в месенджері Telegram.
Чат-бот – ефективний та сучасний засіб комунікації, який дозволяє 24/7 оперативно поінформувати ДПС про факти виявлених порушень законодавства.
За допомогою чат-боту можна повідомити податкову службу про:
незастосування РРО/ПРРО, невидачу чеків;
відмову у розрахунку банківською карткою;
торгівлю без ліцензій, порушення порядку реалізації підакцизної продукції;
завищення цін на продовольчі товари, лікарські засоби, пальне;
неоформлення трудових відносин з найманими працівниками;
здійснення господарської діяльності без державної реєстрації.
Після опрацювання отриманої інформації ДПС будуть вжиті заходи відповідного реагування для припинення порушень або незаконної діяльності.
Послуги, які надаються Контакт-центром ДПС
Контакт-центр ДПС (далі – Контакт-центр) надає суб’єктам господарювання та громадянам (далі – абоненти) інформаційно-довідкові послуги з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДПС, а також щодо роботи Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС.
Відповіді надаються за визначенням абонента: телефоном, факсом, електронною поштою.
Також Контакт-центр приймає:
звернення заявників на сервіс «Пульс»;
усні звернення громадян відповідно до Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» зі змінами та доповненнями;
інформацію фізичних та юридичних осіб про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до Закону України від 16 вересня 2014 року № 1682-VII «Про очищення влади» зі змінами та доповненнями;
повідомлення від працівників ДПС та її територіальних органів про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень вимог Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції» (із змінами та доповненнями), вчинені іншими працівниками ДПС та її територіальних органів.